Úgy döntöttem első posztom egy ételrecept lesz, mivel nagyon szeretem a hasamat, és nemrég találtam pár érdekes, ínycsiklandó középkori angol receptet. Íme, amelyik legjobban felkeltette az érdeklődésemet:

Túrós kalács

-225 g teljes kiőrlésű búzából készült tészta
-225 g túró
-25 g apróra vágott gyömbér vagy mazsola
-15 g pörkölt és összevágott fenyőmag
-ízlés szerint cukor
-ízlés szerint citromlé

Kinyújtuk a tésztát és kis négyszögeket vágunk belőle (kb. 15x8 cm) úgy, hogy legalább 24 db legyen. 190 fokos sütőben kb. 10 percig sütjük, amíg barnák és ropogósak lesznek. Kiszedjük és egy rácson hagyjuk kihűlni. Ezalatt összekeverjük a túrót a mazsolával vagy gyömbérrel, fenyőmaggal és ízlés szerint cukorral és citromlével. Tálalás előtt két tésztadarabot összeragasztunk a töltelékkel. Desszertként vagy rágcsálnivalóként tálalhatjuk.

 

Én még nem próbáltam ki, de rajta vagyok az ügyön:)

 

(Forrás: Michelle Berriedale-Johnson : The British Museum Cookbock)

Szerző: Antoinette666  2011.03.15. 18:12 Szólj hozzá!

Címkék: angol középkori recept kalács túrós

A bejegyzés trackback címe:

https://oregfuz.blog.hu/api/trackback/id/tr932742105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása